بررسی نقش ارزش‌های دینی در انتخاب نوع پوششِ محجوبانه از سوی زنان جامعه و تأثیر آن بر امنیت روانی زنان از منظر بازاریابی استراتژیک
کد مقاله : 1348-WFS (R1)
نویسندگان
حسین بلوچی *
گروه مدیریت، دانشکده علوم انسانی و اجتماعی، دانشگاه گلستان، گرگان، ایران.
چکیده مقاله
یکی از نیازهای حقیقی در زمینه‌های تربیتی، دینی، اخلاقی و فرهنگی، مسئله حجاب است. حجاب و عفاف از دیر باز در تاریخ و فرهنگ جامعه ایرانی و اسلامی بوده و هست. جاب و عفاف از دیر باز در تاریخ و فرهنگ جامعه ایرانی و اسلامی بوده و هست. حجاب همان پوششی است که در برابر فرهنگ برهنگی و بی‌بند و باری و خواسته‌های حیوانی جلوگیری می‌کند و زن را در جامعه به یک نقطه متعالی شدن می‌رساند و عفاف همان متانت و حیا زن است. هرچه الگوهای حجاب مراتب برتر و بالاتری داشته باشند، تأثیر بیشتری بر معنویت و دین‌داری فرد و جامعه خواهند گذاشت و هرچه حجاب فردی و اجتماعی، متعالی باشد، تقدّس و حرمت اخلاقی و رشد و تعالی جامعه اسلامی بیشتر خواهد بود. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی، توصیفی (غیرآزمایشی) است. در این پژوهش به بررسی نقش ارزش‌های دینی در انتخاب نوع پوششِ محجوبانه از سوی زنان جامعه و تأثیر آن بر امنیت روانی زنان از منظر بازاریابی استراتژیک پرداخته شده است. به این منظور آثارم مطلوب حجاب به عنوان یکی از تعالیم الهی بر احساس امنیت و آرامش و جلوگیری از آزار خشونت زنان در جامعه از نظر دین اسلام مورد بررسی قرار گرفته است.
کلیدواژه ها
بازاریابی استراتژیک، پوشش محجوبانه، ارزش‌های دینی، امنیت روانی
وضعیت: پذیرفته شده